سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

دلیل وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی


شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که علت جریان در بدنه ماشین لباسشویی چیست؟ برای بررسی علل بروز این مشکل، لازم است ابتدا دو شاخه دستگاه را جدا کنید. توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی از برق و آب استفاده می کند، بنابراین احتمال برق گرفتگی زیاد است، بنابراین قبل از هر کاری، برق را قطع کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با علت برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی و راه حل های رفع این مشکل آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب با نمایندگی بوش همراه باشید.


چرا برق در بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد؟

کویل ماشین لباسشویی خراب است

یکی از دلایل اصلی برق گرفتگی ماشین لباسشویی آسیب باد است. با گذشت زمان، اتصال ماشین لباسشویی فرسوده می شود و سیم ها می توانند برق را به دیوارها منتقل کنند. روکش کابل دستگاه باید سالم باشد، اگر دیدید کاور از بین رفته است سریعا این مشکل را برطرف کنید. آسیب به پوشش کابل منجر به خطر برق گرفتگی برای کاربر می شود بسیار خطرناک است.


نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که سیم های شستشو باید به لوله تخلیه متصل شوند. در صورت اتصال نادرست به لوله های آب آشپزخانه باعث انتقال جریان الکتریکی به بدنه می شود.


اتصال ناکافی و نامنظم سیم زمین

اگر سیم زمین ماشین لباسشویی به طور نامناسب به زمین وصل شود، دیوار ممکن است شارژ الکتریکی شود. نقش سیم زمین انتقال جریان الکتریکی تولید شده در بدن به زمین است. این امر خطر برق گرفتگی را برای کاربر کاهش می دهد. حال اگر سیم ارت به زمین وصل نباشد جریان به خود ماشین لباسشویی می ریزد.

نشت اب

یکی از عوامل ایجاد برق در بدنه ماشین لباسشویی نشت آب است. در این حالت جریان برق و آب با هم مخلوط می شوند که بسیار خطرناک است. نشت آب ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:

آسیب به لوله تخلیه

لوله ورودی شکسته است

آسیب به شیرهای الکتریکی

گرفتگی شیلنگ های دستگاه

با یافتن علت مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنید تا جریان انرژی از بدنه دستگاه محو شود. برای تایید بهتر است از یک متخصص واجد شرایط کمک بگیرید.

استهلاک بخاری ها

بعد از مدتی بخاری یا المنت ماشین لباسشویی خاموش می شود. در بیشتر موارد این کار باعث برق رسانی به بدنه دستگاه شده و کاربر را با مشکل مواجه می کند. در چنین مواقعی ماشین لباسشویی باید توسط تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی عیب یابی و تعمیر شود.

آسیب به پریز و دوشاخه برق

برق آسیب دیده نیز گاهی باعث این مشکل می شود، قسمت های آسیب دیده و آسیب دیده اغلب بوی سوختگی تولید می کنند، بنابراین اگر در آن قسمت آسیب دیدید از آن استفاده نکنید. در این صورت سعی کنید دوشاخه را به جای دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید که اتصال مورد نظر برقرار شده است. البته ممکن است گوشی خانه هم مشکل داشته باشد.

گاهی اوقات علت خرابی ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل خوردگی دوشاخه و اتصال باشد. برای رفع این مشکل باید دوشاخه مورد نظر تعویض شود.

موتور ماشین لباسشویی سوخته

گاهی اوقات این مشکل ناشی از نیمه سوخته موتور ماشین لباسشویی است. موتور یکی از اجزای اصلی این دستگاه محسوب می شود و سوختن آن باعث وارد شدن جریان به بدنه و افزایش خطر برق گرفتگی می شود. در چنین شرایطی بهتر است از یک تکنسین حرفه ای برای تعمیر ماشین لباسشویی بخواهید.

حل مشکل برقی شدن بدنه ماشین لباسشویی

برای حل مشکل، ابتدا دوشاخه را در جهت مخالف وارد پریز کنید. اگر متوجه شدید که بدنه ماشین لباسشویی هنوز برق دارد، بهتر است سیم زمین را به لوله فلزی ماشین خود وصل کنید. برای حل مشکل می توانید به نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش مراجعه نمایید.


در مرحله بعد المنت و همچنین قطعات الکتریکی ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر یکی از قطعات آسیب دیده باشد، آب از ماشین لباسشویی نشت کرده باشد، باید در اسرع وقت تعمیر شوند.