سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

لایه بردار چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟


این روزها با صنعتی شدن زندگی و درک اهمیت سلامتی و فواید زمان، بخاری به عنوان یک وسیله برقی مهم در هر خانه، اداره و محل کار مورد توجه قرار می گیرد. ، دیگر لوکس محسوب نمی شود. و در نظافت نقش اساسی دارد. اما این دستگاه محبوب چگونه کار می کند؟ با خدمات پس از فروش بوش همراه باشید.


پاک کننده چیست و چگونه کار می کند؟

جاروبرقی وسیله ای است که حاوی موتوری است که با برق روشن و خاموش می شود. یک فن در موتور پاک کننده تعبیه شده است که موتور را به حرکت در می آورد و فشار هوای داخل پاک کننده را کاهش می دهد و خلاء ایجاد می کند و بنابراین فشار هوای خارجی هوای داخلی را مجبور می کند که از طریق لوله به داخل لوله حرکت کند. جارو برقی. هنگام ورود به پاک کننده هوا، گرد و غبار و زباله ها توسط یک فیلتر از هوا جدا شده و وارد محفظه مخصوص گرد و غبار می شوند. به طور کلی می توان گفت که این نوع تصفیه کننده شامل سه قسمت اصلی پمپ مکنده، فیلتر و مخزن می باشد. در آنجا فیلتر نقش مهمی در حفظ کیفیت هوا و بازگرداندن ذرات ریز به محیط دارد. پمپ مکنده جزء اصلی انواع جاروبرقی است و قدرت و سرعت آن در کیفیت نظافت بسیار چشمگیر است. پاک کننده های مختلف بسته به محل استفاده، مخازن متفاوتی دارند. یک منطقه بزرگتر نیاز به تمیز کننده دارد. اما این عملکرد کلی پاک کننده است. پاک کننده ها به طور کلی به سه دسته پاک کننده های صنعتی، پاک کننده های نیمه صنعتی و پاک کننده های خانگی تقسیم می شوند. در این مقاله در مورد پاک کننده های خانگی و انواع آنها صحبت خواهیم کرد. بسیاری از شرکت های تولید کننده و طراحی پاک کننده ها با استفاده از فناوری های مختلف، انواع مختلفی از این دستگاه را آورده اند که در ادامه با آن ها کمی بیشتر آشنا می شویم.

انواع جاروبرقی خانگی

شرکت پیشرو لوازم خانگی در دنیا با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند کارایی، قدرت، زیبایی و ... جاروبرقی را تولید و طراحی می کند.

جارو برقی دستی

میله جاروبرقی

جاروبرقی ثابت

جاروبرقی استوانه ای

ربات جاروبرقی

اما آنچه در نزد عموم مردم جاروبرقی محسوب می شود جاروبرقی استوانه ای (خواب آور) است که در این مقاله بیشتر به آن می پردازیم.

جاروبرقی عصایی (کاذب)

جاروبرقی های استوانه ای همان جاروبرقی های قدیمی هستند که در اکثر خانه ها یافت می شوند و برای نظافت قسمت های مختلف خانه استفاده می شوند و شرکت های مطرح لوازم خانگی هر روز سعی در ساخت و طراحی این نوع جاروبرقی ها دارند. جاروبرقی های خواب با قدرت و سرعت مکش متفاوت طراحی شده اند و شرکت های سازنده از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند و فناوری های مختلفی را در آنها پیاده سازی می کنند. این نوع جاروبرقی ها معمولاً دارای طراحی شیک و جمع و جور هستند و به همین دلیل می توان آن ها را به راحتی در هر خانه ای قرار داد و افراد در هنگام خرید جاروبرقی نگران اشغال فضای آن ها نباشند. جاروبرقی متشکل از بدنه ای از پلاستیک یا فایبرگلاس، موتور، لوله خرطومی، لوله جاروبرقی از فولاد یا پلاستیک، کابل برق، سری های مختلف تیغه ها و محفظه گرد و غبار می باشد. با توجه به شکل و نوع گرد و غبار، جاروبرقی ها را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:

جاروبرقی کیسه ای شکل

در این مدل از جاروبرقی ها فضایی برای قرار دادن کیسه گرد و غبار در بدنه دستگاه طراحی شده است. جاروبرقی های کیسه ای را می توان به دو گروه زیر طبقه بندی کرد:

* جاروبرقی های کیسه ای دائمی: این نوع جاروبرقی ها مجهز به کیسه برزنتی هستند که پس از هر بار پرکردن باید آن را تخلیه و شست و شو داد. این نوع کیف ارزان است اما برای افرادی که به گرد و غبار حساسیت دارند توصیه نمی شود. زیرا تمیز کردن کیسه به ناچار مقداری گرد و غبار ایجاد می کند. به این نوع جاروبرقی جاروبرقی سطلی نیز می گویند.

* جاروبرقی با کیسه های یکبار مصرف: در این نوع زباله ها به دلیل استفاده یکباره از این نوع کیسه ها، افراد کمتر در معرض گرد و غبار قرار می گیرند. همچنین شرکت های صنعتی معمولا این نوع کیسه ها را به صورت عمده تولید می کنند و در هنگام کار با ابزار و تعویض کیف گرد و غبار کمتری خارج می شود.

جاروبرقی بدون کیسه یا ظرف

در مدل دیگر نیازی به تعویض هر بار کیسه گرد و غبار نیست. به سادگی پس از پر کردن آن را خالی کنید و سپس آن را برگردانید.

نکاتی که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر بگیرید

نقش پررنگی که این روزها جاروبرقی ها در خانه ایفا می کنند و دست راست خانم خانه دار برای نظافت هستند، حداکثر راحتی آنها می تواند کار را آسان کند. از جمله نکاتی که باعث کارایی بیشتر این دستگاه و افزایش راندمان کار می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله تلسکوپی

در اکثر جاروبرقی‌های موجود در بازار، لوله‌های فولادی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند، لوله‌ها روی یکدیگر لغزنده و بلندتر و کوتاه‌تر هستند تا کاربران با ارتفاع‌های مختلف را در خود جای دهند.

نشانگر پر بودن مخزن

این نشانگر طراحی شده در جاروبرقی کیسه ای زمان تعویض کیسه را با کمک نور یا نوار روی دستگاه یادآوری می کند و به نوعی عمر دستگاه را افزایش می دهد.

چرخ ها

وجود 3 یا 4 چرخ بر روی بدنه دستگاه باعث مانور بیشتر آن می شود.

کنترل روی دسته

با کمک این عملکرد می توانید به راحتی برق را تنظیم کنید و دستگاه را بدون خم شدن روشن و خاموش کنید.

Devialanma peripheriyase

یک جاروبرقی با لوازم جانبی مختلف می تواند کارایی دستگاه را افزایش داده و استفاده بهتری از جاروبرقی داشته باشد. سری های مخصوص مبلمان، چوب و سنگ، درزها و شکاف ها از کارآمدترین دستگاه ها در بین جاروبرقی ها هستند و در هنگام خرید باید به تعداد و سری تیغه های دستگاه توجه کرد.

فضای داخلی برای لوازم جانبی

در برخی از پاک کننده های داغ فضایی در داخل پاک کننده وجود دارد که به شما امکان می دهد ابزارهایی مانند کیسه ابزار نصب کنید، این به معنای انجام مراحل بیشتر و دسترسی همیشه به ابزار و کمک به گم نشدن یک دستگاه کوچک است.

از دیگر نکات قابل توجه می توان به سطح قدرت دستگاه، میزان صدای کم دستگاه، مصرف انرژی، وزن دستگاه، در دسترس بودن خدمات پس از فروش و قطعات دستگاه اشاره کرد. دستگاه هایی که همگی نکاتی هستند که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

دلایل پمپ خلاء کم

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در حین جاروبرقی متوجه شده اید که مکش دستگاه کم است و به درستی کار نمی کند. در ادامه دلایل کاهش دود جاروبرقی را می دانیم که بهتر است در هنگام مواجه شدن با این مشکل به آن توجه کنید:

کیسه جاروبرقی پر است

یکی از اولین دلایلی که می تواند بر مکش جاروبرقی تاثیر بگذارد این است که کیسه جاروبرقی پر است. بنابراین، اگر جاروبرقی شما مجهز به نشانگر پر بودن مخزن است، به آن توجه کنید. اگر نه، قبل از شروع بررسی کنید که کیسه چقدر پر است. از طرفی وجود پارگی یا سوراخ یا نصب ناقص کیسه نیز بر قدرت مکش دستگاه تأثیر می گذارد. بنابراین در صورت مواجه شدن با مشکل مشابه، باید فورا کیسه را تعویض کرده یا به درستی قرار دهید تا مکش دستگاه بیشتر شود و موتور جاروبرقی فشرده نشود.

فیلتر هوای کثیف

امروزه دو نوع پاک کننده وجود دارد. یک فیلتر از رسیدن گرد و غبار به موتور جلوگیری می کند و عمر آن را افزایش می دهد، در حالی که فیلتر دیگر فیلتر خروجی هوا است که از پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا و استنشاق گرد و غبار در حین پاک کردن جلوگیری می کند. در برخی از پاک کننده ها این فیلتر قابل شستشو است و باید به صورت دوره ای تمیز شود. اگر فیلتر قابل شستشو نیست، یک فیلتر جدید تهیه کرده و آن را تعویض کنید.

تنظیمات برق دستگاه نادرست است

معمولاً همه جاروبرقی ها دارای دکمه ای هستند که با استفاده از آن می توان برق و مکش دستگاه را تغییر داد. گاهی اوقات تنظیمات اشتباه این دکمه در مقایسه با سطحی که در حال تمیز کردن آن هستیم، باعث می شود مکش دستگاه ناکافی به نظر برسد. به عنوان مثال برای سطوح سنگی، سرامیکی و پارکت باید قدرت دستگاه در بالاترین حد باشد تا در هنگام نظافت عملکرد بهتری داشته باشد. در حالی که قدرت دستگاه هنگام جارو کردن فرش متوسط ??است، عملکرد بهتری را نشان می دهد.

لوله های مسدود یا ترک خورده

گاهی اوقات علت ساکشن خلاء به مشکل لوله کشی مربوط می شود. اگر لوله آسیب ببیند و نشت هوا یا اجسام خارجی خط لوله را مسدود کند، مکش جاروبرقی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، اگر در حین کار متوجه صداهای غیرعادی از جاروبرقی شدید، باید لوله ها را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید.

گرفتگی تیغه همزن یا لوله پاکسازی خلاء

گاهی اوقات مشکل مکش جاروبرقی بعد از تعمیرات جاروبرقی بوش به وجود جسم خارجی در سر راه پارو یا لوله جاروبرقی مربوط می شود.