سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

تعریف کامل صحبت کردن چیست؟

    نظر


دوبله: دوبله در لغت به معنای بازیافت است، یعنی شما در یک فیلم، سریال، انیمیشن، بازی کامپیوتری و ... در مورد شخصیتی صحبت می کنید که قبلاً صدا داشته است. چه به زبان فارسی چه به زبان های خارجی.

تعریف گفتار

تفاوت صداپیشگی و دوبله

دوبله صدایی است که به شخصیت فیلم و اعمال و حرکات او محدود می شود. شما باید بتوانید به بهترین شکل ممکن به آن شخصیت نزدیک شوید و به آن شخصیت تبدیل شوید!

اما صداپیشگی اغلب زمانی اتفاق می افتد که می خواهید شخصیت جدیدی خلق کنید و باید آن را از ابتدا خلق کنید. دستان شما برای انجام بازی های مختلف باز است، جایی که نقش خلاقیت قوی تر از شک است. این به این نیست که شخصیت خود را داشته باشید و مطابق با خلق و خوی او رفتار کنید، بلکه باید به طور خلاقانه جنبه هایی از شخصیت خود را در ساخته های خود اعمال کنید.

به طور کلی هر یک از این دو گروه افراد آموزش های یکسانی می بینند،  گوینده بین المللی اما برای دوبله باید توانایی انطباق با شخصیت های فیلم را پیدا کنید، مثلاً با آنها نفس بکشید، بازی های خاص، لحن و بیان. نقش شما، و با آنها نیز صحبت کنید.)

سخن گفتن

به طور کلی به فردی که کارش با صدایش مرتبط است و از آن درآمد کسب می کند صداپیشه می گویند. این تعریف مفهومی بسیار گسترده‌تر از تعریف بالا است و همچنین شامل افرادی می‌شود که در فرودگاه‌ها با بلندگو صحبت می‌کنند.

بنابراین آموزش  زهرا شیراحمدی باید متفاوت باشد، درست است؟

هر یک از موارد فوق دوره های مختلفی دارند که ممکن است در ابتدا شبیه به هم به نظر برسند، اما همانطور که پیش می رویم، انواع دوره ها متفاوت خواهد بود زیرا نیازهای شما برای مهارت های مورد نیاز در هر زمینه متفاوت خواهد بود.

گفت: آیا واقعاً به دنبال یک بلندگو هستید؟

در برخی از مشاوره های من، فردی که ابتدا وارد می شود علاقه شدیدی به گفتگو نشان می دهد. بعد که بیشتر صحبت کردند، متوجه شدم که در مورد موضوعات دیگر گیج شده اند. مثلاً تعدادی از مشتریانی که برای گویندگی به من مراجعه می کردند، وقتی با حرفه گویندگی مواجه می شدند، تقریباً همگی منصرف می شدند و می گفتند: می خواهم نمایش های صحنه ای بیشتری داشته باشم! یعنی به دلیل مهمترین بخش اجرا - صدا، اجرای صحنه برابر با مکالمه است.