سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

آموزش پاکسازی پوست تهران فاطمه حبشی

مراحل پاکسازی صورت حرفه ای

پاکسازی پوست روشی متفاوت برای جوانسازی پوست است. کسانی که به پوست خود اهمیت می دهند باید برنامه منظمی برای پاکسازی پوست صورت خود داشته باشند. به راستی که صورت محفلی خوشایند برای ملاقات دوستان و مراقبت از خود است. به خصوص اگر فردی پر مشغله باشید. در این مقاله به تمامی موارد مربوط به نظافت فرد و دستگاه می پردازیم. با ما بمان.

مراحل پاکسازی پوست چیست؟

یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست، پاکسازی پوست است. اگر پاکسازی صورت توسط یک فرد مجرب در کلینیک با تجهیزات و امکانات کافی انجام شود، قطعا اثرات آن را بر روی پوست خود خواهید دید.

مراحل اصلی پاکسازی صورت عبارتند از:

پاکسازی و پاکسازی ناخالصی های پوست

لایه برداری پوست مرده

تغذیه پوست

درمان پاکسازی پوست کمک می کند تا پوست شما شاداب، تمیز، هیدراته و در نتیجه جوان سازی شود. پس از ماساژ درمانی، پاکسازی صورت یکی از محبوب ترین درمان های مراقبتی است. اگر این روش را در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید، بهترین نتایج را خواهید دید.

همچنین بخوانید : فواید پاکسازی پوست صورت چیست؟

با متخصص پوست و مو مشورت کنید

مشاوره اولین قدم در مراقبت از پوست است. اگر اولین بار است که صورت خود را انجام می دهید، باید به سوالاتی در مورد نگرانی های پوستی، رژیم غذایی، میزان آبی که می نوشید، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و محصولاتی که در حال حاضر روی صورت خود استفاده می کنید پاسخ دهید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

معاینه کامل و دقیق پوست

متخصص پوست چشمان خود را می بندد و با یک لامپ از طریق ذره بین پوست را به دقت بررسی می کند. این تست نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، نرمال یا حساس) و مشکلات پوستی (آکنه، جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، پیری پوست، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و ...) را مشخص می کند. سپس روش و مراحل لازم برای تمیز کردن پوست به شما داده می شود.

مشاوره با متخصص پوست

گوشت بخور

در برخی از مراکز از بخور پوست نیز استفاده می شود. بخارپز صورت با استفاده از بخار ملایم و ایجاد رطوبت کافی بر روی پوست، پوست را شاداب و لطیف می کند، آکنه را از بین می برد، پوست صورت را برای مرحله بعدی آماده می کند و به سلول های پوست اجازه تنفس راحت تری می دهد. اگر پوست حساسی دارید، نباید روی شما استفاده شود.

چرم با استفاده از ماشین آلات و مواد شیمیایی

لایه بردار مکانیکی بافتی غیر ساینده دارد که سلول های مرده پوست را از سطح پوست پاک می کند. در این نوع لایه برداری از آنزیم ها و اسیدها برای شل شدن پیوندهای بین سلولی استفاده می شود. پزشکان می توانند یک درمان خفیف آنزیمی را در طول بخور انجام دهند. لایه برداری شیمیایی قوی تر - که شدت آن به نوع پوست شما بستگی دارد - می تواند یک درمان مستقل یا بخشی از یک صورت باشد. توجه داشته باشید که لایه برداری شیمیایی با بخور انجام نمی شود.

ترشح زخم

این یکی از مهمترین مراحل پاکسازی صورت است. زیرا اگر خوب انجام نشود منجر به جوش و آکنه می شود. در مرحله رفع آکنه صورت، نقاط سیاه یا سفید با ابزارهای مخصوص از بین می روند. قبل از این مرحله، آرایشگر پوست شما را تمیز و معطر می کند. لایه برداری مرحله استخراج را آسان تر می کند.

همانطور که می دانیم، افراد مختلف آستانه درد متفاوتی دارند. بنابراین، این روند می تواند برای برخی افراد دردناک و ناراحت کننده باشد. به خصوص افرادی که پوست حساس دارند یا مستعد ابتلا به روزاسه هستند.

ماساژ صورت

در این مرحله از ماساژ صورت برای آرامش پوست، تحریک گردش خون و عضلات صورت استفاده می شود.

کاهش و دروغ

ماسک بزن

در این مرحله پزشک بسته به نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط و حساس) و مشکلات پوستی شما از ماسک های مختلفی استفاده می کند. در این مرحله ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت و گردن نگه داشته می شود.

و در نهایت از تونر، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می شود. یک متخصص پوست اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت از پوست در خانه در اختیار شما قرار می دهد و همچنین محصولاتی را به شما معرفی می کند.

تمیز کردن صورت با ابزار

این دستگاه در برخی از مراحل پاکسازی حرفه ای پوست نیز کاربرد دارد. مراحل تمیز کردن صورت و دستگاه شامل موارد زیر است:

معاینه پوست توسط متخصص

معاینه پوست توسط متخصص

کندر برای باز کردن منافذ پوست

برای از بین بردن سلول های مرده پوست

استخراج دستی منافذ بسته

ماساژ صورت برای بهبود گردش خون

ماسک برای مشکلات پوستی

از تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید

لایه برداری با لیزر (یک روش کم تهاجمی که به ترمیم پوست کمک می کند)

لایه برداری با لیزر (یک روش کم تهاجمی که به بازسازی پوست کمک می کند)

نور درمانی LED برای درمان آکنه، کاهش التهاب و جوانسازی

چقدر طول می کشد تا پوست پاک شود؟

تعداد جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا:

- نوع پوست: اگر پوست چرب و مستعد آکنه و جوش دارید، هر دو هفته یکبار (تا رفع مشکل) نیاز به درمان صورت دارید. اگر پوست مختلط، خشک یا نرمال دارید، به طور کلی توصیه می شود که صورت خود را یک بار در ماه تمیز کنید.

- مشکلات پوستی: تعداد درمان های صورت بستگی به مشکل پوستی شما دارد. مشکلات پوستی شامل مواردی مانند پوست تیره یا کدر، پرپیگمانتاسیون یا آکنه است.

- اهداف مراقبت از پوست: اگر می خواهید پوست شما در طول زندگی زیبا و جوان باشد، باید هر چه زودتر مراقبت از پوست خود را آغاز کنید. بر اساس توصیه های متخصصان زیبایی صورت باید آن را رعایت کرده و جدی بگیرید.

بودجه شما: بودجه شما تاثیر قابل توجهی بر رژیم مراقبت از پوست شما دارد. اکثر روش های تجدید گران و پرهزینه هستند. اگر بودجه زیادی ندارید، سعی کنید صورت خود را هر دو ماه یکبار بشویید.

در نهایت بهتر است با یک متخصص زیبایی در مورد هر چند وقت یکبار تمیز کردن پوست صورت مشورت کنید

نکاتی قبل از تمیز کردن صورت

- قبل از شروع هر درمانی، توصیه می شود یک پچ آزمایشی تهیه کنید و مواد را روی پوست دست آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تا محصولات مناسب پوست خود را پیدا کنید و از آلرژی جلوگیری کنید.

- برای تمیز کردن صورت خود به یک متخصص پوست یا کلینیک پوست و مو مورد اعتماد مراجعه کنید. آنها می توانند با بررسی نوع پوست و مشکلات پوستی شما بهترین محصول را در نظر بگیرند. حتی اگر می خواهید یک درمان ساده برای جوانسازی پوست صورت خود انجام دهید، از رفتن به سالن هایی که نمی شناسید خودداری کنید.

قبل از انجام درمان صورت، با آرایشگر خود صحبت کنید و در مورد هر گونه آلرژی که ممکن است داشته باشید در میان بگذارید. در صورت مصرف هر گونه دارو یا استفاده از پمادهای پوستی قبل از انجام صورت، حتماً به پزشک و متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

برداشت شده از: آموزش پاکسازی پوست تهران دکتر حبشی