سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

معرفی انواع پرینتر

    نظر


با توجه به گسترش روزافزون مدل های چاپگر، اکثر خریداران چاپگر ممکن است در انتخاب مدل مناسب دچار سردرگمی شوند. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک چاپگر لیزری برای استفاده خانگی مناسب است یا یک چاپگر جوهر افشان آوافرهنگ می تواند دشوار به نظر برسد. اکثر مردم به طور منظم انواع چاپگرها را در خانه یا دفاتر خود کار می کنند. امروزه انواع مختلفی از چاپگرها وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و کاربردهایی با توجه به نیاز شما هستند.

نوع چاپ

چاپ

چاپگر b/w

چاپگر لیزری رنگی

چاپ عکس

چاپگر چند کاره

چاپگر با فرمت بزرگ

چاپگر ماتریس نقطه ای

چاپگر حرارتی مستقیم

چاپگر قلمی

بررسی ناشر

چاپگر صنعتی

کارت ها را چاپ و برچسب بزنید

چاپگر بارکد

چاپگر لیبل

چاپگر جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان یکی از رایج ترین پرینترهایی هستند که امروزه توسط کاربران استفاده می شود، پرینترهای جوهرافشان امروزی قابلیت چاپ با سرعت متوسط ??(13-15 صفحه رنگی در دقیقه) را دارند. برخی از این چاپگرها می توانند بیش از 30 صفحه PPM (رنگی و سیاه و سفید) چاپ کنند. سرعت چاپ بستگی به نوع پوشش و وضوح اسناد چاپ شده دارد. اولین عاملی که کیفیت یک چاپگر را نشان می دهد وضوح (نقاط DPI در هر اینچ) است. DPI مقدار جوهری است که یک چاپگر جوهر افشان می تواند روی هر اینچ کاغذی که چاپ می کند قرار دهد. اکثر این چاپگرها با وضوح 600*600 DPI چاپ می‌کنند، اما چاپ‌های با وضوح بالاتر اکنون در دسترس هستند.

این کیفیت را می توان معیاری برای سنجش کیفیت چاپگر در نظر گرفت. برخی از چاپگرها هنگام چاپ بر روی انواع مختلف کاغذ می توانند حداکثر DPI را تا 4500 DPI افزایش دهند. امروزه اکثر چاپگرهای جوهرافشان عکس های رنگی شگفت انگیزی را نیز چاپ می کنند.

امروزه اکثر چاپگرها را می توان با استفاده از کابل CAT5 یا Wi-Fi بی سیم به یک شبکه خانگی یا کوچک متصل کرد. این حالت اقتصادی است زیرا سیستم های مختلف را می توان به یک چاپگر جوهر افشان متصل کرد. علاوه بر این، برخی از چاپگرهای جوهرافشان علاوه بر این قابلیت اتصال چاپگر را دارند، کارت خوان حافظ با صفحه نمایش LCD دارند تا بتوانید بدون استفاده از سیستم خود چاپ کنید.

چاپگرهای جوهر افشان رنگی بسیار ارزان تر از معمولی ترین چاپگرهای لیزری رنگی هستند. و یک نمونه با کیفیت از این پرینترها می تواند عکس های چاپی زیبایی را با کیفیت چاپگرهای لیزری اما با هزینه کمتر تولید کند. اکثر چاپگرهای جوهر افشان می توانند عکس های رنگی عالی را با وضوح حداکثر 4500 DPI یا بالاتر چاپ کنند.

پرینتر لیزری

این پرینترها که گاهی قابلیت فکس دارند اغلب در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. وضوح چاپگرهای امروزی 1200 x 1200 DPI است، بنابراین می توانید تصاویر و نتایج باکیفیتی دریافت کنید. اکثر چاپگرهای لیزری موجود در بازار می توانند به طور متوسط ??20 یا بیشتر چاپ سیاه و سفید یا تک رنگ را چاپ کنند. پرینترهای لیزری رنگی نیز وجود دارند که اکثر آنها می توانند تصاویر رنگی تا 2400 DPI و حدود 20 PPM تولید کنند. شما می توانید آنها را به یک شبکه متصل کنید، که باعث می شود بسیاری از کاربران در دسترس و مقرون به صرفه تر باشند.

اگر در خانه کار می کنید و افراد زیادی از چاپگر استفاده می کنند، یا اگر معمولاً بیشتر کارهای خود را در حین استفاده از اینترنت انجام می دهید، باید به دنبال چاپگر لیزری باشید. فکس پاناسونیک نیز دارای چندین مدل چاپگر است که قابلیت فکس دارند و می توان از آنها به عنوان دستگاه های چند کاربره استفاده کرد.

در این قسمت به مزایای پرینترهای لیزری می پردازیم، مهمترین مزیت پرینتر لیزری سرعت و هزینه کمتر هر ورق آن است. لیزرها، به خصوص پرینترهای لیزری تک رنگ، به شما این امکان را می دهند که کارهای زیادی را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. و به همین دلیل است که بسیاری از دفاتر و دفاتر با محیط های کوچک دارای چاپگر لیزری برای کارتریج های چاپ متعدد هستند. مزیت دیگر قیمت است. اگرچه چاپگرهای جوهر افشان بسیار ارزان تر از مدل های لیزری جدیدتر هستند، کارتریج های جوهر ممکن است به سرعت تمام شوند و بسته به مدل، جایگزینی آنها گران است. پرینتر رنگی از تونر استفاده می‌کنند که طول عمر بسیار بیشتری دارد و کارتریج بزرگ‌تری دارد، عمر طولانی‌تری دارد و هزینه کمتری دارد.

پرینتر لیزری رنگی

پرینترهای لیزری رنگی از فناوری‌های چاپ متفاوتی استفاده می‌کنند، برخی از روبان‌های رنگی قابل تغییر استفاده می‌کنند و برخی دیگر (یک چاپگر لیزری تک رنگ) تنها از مقدار لازم از هر رنگ استفاده می‌کنند. پرینترهای لیزری رنگی همچنان از نظر چاپگر و قیمت گران هستند، بنابراین باید سعی کنید بر اساس هزینه و نیاز خود دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

چاپگر چند کاره

لازم به ذکر است که چاپگر چندکاره یا چند منظوره نه تنها قابلیت چاپ، بلکه کپی، اسکن و فکس را نیز دارد زیرا در قسمت دریافت چاپگر اسکنر نصب شده است. چاپگر پاناسونیک 2025 یکی از پرطرفدارترین پرینترهای چندکاره است. این پرینترها برای فضاهای کوچک و محدود و کسانی که نیازی به دستگاه فکس و اسکنر مکرر ندارند مناسب هستند. این چاپگرها دستگاه های بسیار کاربردی هستند که می توانند تمام کارهای مربوط به چندین دستگاه را انجام دهند و فضای کمتری را اشغال کنند.

پرینترهای چند منظوره با پرینترهای لیزری و جوهرافشان وجود دارد. و کیفیت چاپ با کیفیت چاپ این دو پرینتر یکسان است. بنابراین، علاوه بر چاپگر، می توانید یک دستگاه فکس و یک اسکنر نیز داشته باشید.