سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

وظایف جراح ستون فقرات چیست؟

    نظر


شاید شما هم جزو افرادی باشید که از درد در ستون فقرات خود رنج می برید. برای درمان این بیماری ها باید با جراح ستون فقرات یا متخصص جراحی مغز و اعصاب مشورت کنید.

انواع بیماری های مربوط به ستون فقرات

قبل از هر چیز، قبل از جستجوی بهترین متخصص و جراح ستون فقرات، شناخت انواع بیماری های مربوط به ستون فقرات و آسیب های ناشی از آن بسیار مهم است. اگر کمر درد دارید، این نشانه بیماری در ستون فقرات است. با شناخت انواع بیماری ها در این زمینه می توان به شناخت بیشتری دست یافت. ابتدا بیماری را شرح می دهیم.

انواع شایع بیماری های ستون فقرات عبارتند از:

1- فتق دیسک (دیسک بیرون زده)

2- آرتروز کمر

3- صدمات مهره ای

بیماری ستون فقرات

طبیعتاً تشخیص اینکه شما به کدام یک از بیماری های فوق مبتلا هستید کاری است که متخصص ستون فقرات در این زمینه باید انجام دهد. این ممکن است یک پزشک، ارتوپد یا جراح ستون فقرات باشد. انتخاب جراح ستون فقرات مناسب بسیار مهم است زیرا ستون فقرات آسیب پذیرترین قسمت بدن است که به سایر اعضای بدن متصل است.

انواع تخصص های مغز و ستون فقرات

1- جراح مغز و اعصاب

یک گروه از جراحان، جراحان مغز و اعصاب هستند که معمولاً پزشکانی هستند که در بیماری های ارتوپدی تخصص دارند و در جراحی های مربوط به سیستم عصبی تخصص دارند. به طور کلی یک جراح مغز و اعصاب در زمینه درمان بیماری های مربوط به مغز، نخاع، نخاع، عروق داخل جمجمه و خارج جمجمه می باشد. تخصص دارند

2- لوازم پزشکی

متخصصان بیماری های استخوان یا پزشکان عمومی، متخصصان ارتوپدی هستند که علاوه بر این، سال های زیادی را در زمینه جراحی بیماری های اسکلتی گذرانده اند. به طور کلی، این جراحان می توانند به تشخیص آرتریت، آسیب های ورزشی و شکستگی کمک کنند.

3- شصت مهره عملکردی

جراحی ستون فقرات معمولا توسط متخصص و متخصص مغز و اعصاب انجام می شود. اکثر این متخصصان دانش خود را در زمینه های ارتوپدی و مغز و اعصاب در کلاس های آموزشی به نام های کایروپراکتیک، کایروپراکتیک یا کایروپراکتیک گسترش داده اند.

شصت جراح

هنگامی که به یک ستون فقرات و جراح مغز و اعصاب مراجعه می کنید، محل درد. آنها مطمئناً در مورد میزان و نوع درد سؤالاتی خواهند پرسید. دانستن این سوالات قبل از مراجعه به جراح ستون فقرات می تواند به شما در درمان و اثربخشی آن کمک کند.

در نهایت، در صورت نیاز به جراحی در ناحیه خاصی از مغز یا نخاع، پزشک متخصص می تواند جراحی را انجام دهد. این اقدامات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- جراحی تومور مغز و ستون فقرات

جراحی مغز از سه روش برای درمان تومورهای مغزی استفاده می شود که شامل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی می شود و در بیشتر موارد جراحی خط اول درمان محسوب می شود.

مقاله مرتبط: جراح تومور مغزی

2- جراحی دیسک کمر، گردن، ستون فقرات

چندین روش درمانی برای بیماری دیسک کمر و درد عصب سیاتیک وجود دارد. این روش ها شامل لامینکتومی، جراحی دیسک کمر، جراحی میکروسکوپی، جراحی آندوسکوپی، جراحی با دستگاه رفع فشار، نوکلئوتومی، کوبلیچ، جراحی لیزری و درمان های پزشکی است.

3- جراحی برای کاهش فشار روی عصب

اگر فاصله بین استخوان های تشکیل دهنده ستون فقرات کاهش یابد به ستون فقرات فشار وارد می شود این فشار فشار مضاعفی به اعصاب وارد می کند که نتیجه این باریک شدن ستون فقرات ناپایداری برخی از اندام ها، انگشتان دست و پا، درد و حتی است. بی حسی برای درمان، جراح ستون فقرات سعی می کند فشار وارده بر ستون فقرات را از طریق جراحی از بین ببرد.

جراحی کمر

چه کسی جراحی ستون فقرات انجام می دهد؟

برخلاف گذشته، دو نوع جراحی – جراحی مغز و اعصاب و جراحی ارتوپدی – جراحی ستون فقرات در نظر گرفته می شد. از آنجایی که ستون فقرات قسمت اصلی بدن و سیستم عصبی بدن (در انسان) است، بخش مهمی از دو نوع جراحی است که در بالا ذکر شد.

بسیاری از پزشکان انواع جراحی؛ آنها در درمان انواع خاصی از شرایط، مانند فتق دیسک یا شکستگی ستون فقرات، یا ممکن است در بیماران اطفال تخصص داشته باشند.

جراحان ارتوپد به طور کلی برای درمان ضعف ستون فقرات واجد شرایط هستند در حالی که جراحان مغز و اعصاب به طور کلی برای درمان مشکلات نخاعی واجد شرایط هستند. مهمترین تفاوت بین هر جراح، سطح تجربه شما در مورد روش خاص انجام شده است.

وظایف و مسئولیت های جراح ستون فقرات چیست؟

وظایف روزانه جراح ارتوپد بر اساس نیاز بیماران تعیین می شود. جراحان ارتوپد صدمات یا بیماری ها را از طریق آزمایش های بالینی، مانند اشعه ایکس برای یافتن استخوان های شکسته یا آزمایش خون برای بررسی آرتریت روماتوئید تشخیص و ارزیابی می کنند.

با وجود روش های جراحی تایید شده، بسیاری از جراحان ارتوپد درمان های غیر تهاجمی را توصیه و اجرا می کنند. در حال حاضر تقریبا 50 درصد از روش های ارتوپدی غیر جراحی هستند. جراح ممکن است بخشی از بدن را در گچ گرفته و آن را تعمیر کند و ممکن است تمرینات توانبخشی (فیزیوتراپی) را برای بیمار تجویز کند یا مکمل ها و داروها را برای تقویت مفاصل یا کاهش درد تجویز کند.

در صورت نیاز به جراحی، آسیب، بیماری یا آسیبی که باعث آن شده است را درمان کنید. استخوان شکسته ممکن است با یک پوشش فلزی به هم چسبانده شود یا مفصل ران یا مفصل دیگر جایگزین شود (با یک مفصل مصنوعی).

در انتخاب بهترین جراح ستون فقرات به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب یک کایروپراکتیک، شرایط و ضوابطی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اول، مهم است که تخصص پزشک خود را در زمینه بیماری خود تأیید کنید. پس از تایید، تعیین کنید که جراح شما تا چه اندازه در وضعیت شما موفق بوده است. این لزوماً به این معنی نیست که روش‌های جراحی ستون فقرات بیشتر است، پزشکان در کنار آن می‌توان به میزان موفقیت بهتری اشاره کرد.

قبل از جراحی سعی کنید نظر بیماران را در مورد جراحی و نحوه عمل جراحی ستون فقرات جویا شوید تا بتوانید با خیال راحت و بدون عارضه جراحی خود را انجام دهید.

منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراح-ستون-فقرات-و-دیسک-در-شیراز