سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت پیام خبری

برخی از امکانات سی پنل

    نظر

اگر حضور آنلاین دارید یا در حال تلاش برای ساختن آن هستید، احتمالاً نام سی پنل را شنیده‌اید. بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب آن را با بسته‌های هاست خود به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. مشکل این است که بسیاری از مردم نمی‌دانند امکانات کنترل پنل سی پنل چیست و چه کاری می‌تواند انجام دهد.

این را تصور کنید، شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید که سعی می‌کنید برای خود نامی دست‌وپا کنید. شما می‌دانید که بهترین راه برای معرفی خود، راه‌اندازی کسب‌وکارتان به‌صورت آنلاین است، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. اینجاست که سی پنل وارد می‌شود.

طبق تعریف، سی پنل یک کنترل پنل مبتنی بر مرورگر است که صاحبان وب‌سایت برای مدیریت سایت‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

در اینجا برخی از امکانات سی پنل را معرفی می‌کنیم تا آشنایی بیشتری با امکانات این کنترل پنل داشته باشید.

File Manager

از ابزار File Manager برای مدیریت فایل‌های خود استفاده کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها را بدون نیاز به FTP یا سایر برنامه‌ها آپلود، ایجاد، حذف و ویرایش کنید.

Backup

از ابزار Backupبرای پشتیبان‌گیری از وب‌سایت خود استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد یک نسخه فشرده از محتویات اکانت سی پنل خود (دایرکتوری اصلی، پایگاه‌های داده، ارسال‌کننده ایمیل و فیلترهای ایمیل) را در رایانه خود دانلود کنید.

Directory Privacy

از ابزار Privacy Directory برای محدودکردن دسترسی به بخش­های خاصی در وب‌سایت خود استفاده کنید. این ویژگی را فعال کنید تا دایرکتوری‌های خاصی که نمی‌خواهید به بازدیدکنندگان اجازه دسترسی به آنها را بدهید، با رمزعبور محافظت کنید

Disk Usage

از ابزار Disk Usage برای اسکن دیسک و مشاهده نمای کلی گرافیکی از فضای موجود اکانت خود استفاده کنید. این ویژگی می‌تواند به شما در مدیریت استفاده از فضای دیسک کمک کند.

Web Disk

Web Disk  سازماندهی، دانلود، آپلود، مدیریت و پیمایش همه فایل‌های وب را آسان می‌کند. پس از فعال‌سازی، می‌توانید تمام فایل‌های وب خود را از سرور میزبان خود به‌گونه‌ای مشاهده کنید که گویی مستقیماً روی رایانه شما هستند. سپس شما به‌سادگی باید تصمیم بگیرید که چه کاری را می‌خواهید با فایل‌های خود انجام دهید.

Site Publisher

 Site Publisher ابزاری است که با استفاده از آن می­توانید یک وب­سایت ساده را به­صورت آنلاین و سریع ایجاد کنید. بازدیدکنندگان می­توانند اطلاعات تماس و سایر جزئیات مهم شما را تا زمانی که وب­سایت واقعی شما آماده شود، دریافت کنند.

Addon Domains

از ابزار Addon Domains برای افزودن دامنه‌های بیشتری به اکانت خود استفاده کنید. هر دامنه افزونه دارای فایل‌های خاص خود است و به‌عنوان یک وب‌سایت جداگانه برای بازدیدکنندگان شما ظاهر می‌شود.

Subdomains

زیر دامنه‌ها نشان‌دهنده بخش‌های فرعی وب‌سایت شما هستند که می‌توانند به‌عنوان یک وب‌سایت جدید بدون نام دامنه جدید وجود داشته باشند. از این ابزار برای ایجاد URLهای به‌یادماندنی برای بخش­های مختلف محتوای سایت خود استفاده کنید.

Email Accounts

در سی پنل شما کنترل کاملی بر اکانت‌های ایمیل خود دارید. می‌توانید تعدادی ایمیل که برای وب‌سایت خود نیاز دارید ایجاد کنید یا آنها را حذف کنید.

Visitors

از ابزار Visitors برای مشاهده جدیدترین ورودی‌ها در گزارش آپاچی برای یک دامنه خاص می­توانید استفاده کنید.

IP Blocker

از ابزار IP Blocker برای جلوگیری از دسترسی به سایت خود از طریق طیف وسیعی از آدرس­های IP استفاده کنید.

SSH Access

از ابزار SSH Access برای اتصال ایمن از راه دور از طریق خط فرمان به سرور خود استفاده کنید.

جمع بندی

سی پنل اجرای یک وب‌سایت را ساده می‌کند و یک رابط بصری جذاب به شما می‌دهد که به‌خوبی سازماندهی شده است، بنابراین می‌توانید تمام ابزارهای موردنیاز خود را به‌راحتی پیدا کنید. سی پنل نه‌تنها ابزارهای فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه مراقبت‌های زیادی را برای شما انجام می‌دهد، بنابراین نیازی به یک تیم فناوری اطلاعات برای کار روی آن ندارید. با سی پنل می‌توانید به‌راحتی یک وب‌سایت ایجاد کنید، آن را ایمن نگه دارید، و همه چیز را با چند کلیک تغییر دهید.